Kako prihraniti čas? 7 navad, ki vam lahko pomagajo

Tudi ti nenehno hitiš in imaš občutek, da ti zmanjkuje časa? Preberi si, kako se organizirati, da boš kos lažje vsem obveznostim, zraven pa ti bo ostalo tudi dovolj časa ZASE in aktivnosti za tvojo dušo: klepet s prijateljico, romantične trenutke s partnerjem, igro z otroci, tek v naravi ali dobro knjigo.

Teh 7 navad za boljšo organizacijo časa lahko v svoj vsakdan uvedeš takoj:

 

  1. Naredi si seznam dnevnih opravil.
    To je osnova za boljšo organizacijo časa, zato se popisa loti z vso skrbnostjo.
    Napiši vse, kar moraš tisti dan postoriti, tako v službi kot doma. Na seznam obvezno vključi tudi čas zase oz. svoje prostočasne aktivnosti.
    Nato razmisli, kaj lahko oz. moraš narediti sam-a in kaj lahko namesto tebe naredi nekdo drug in mu/ji predaj nalogo. Seznam bo tako še malce krajši.

 

  1. Naloge razvrsti po pomembnosti.
    Naloge s seznama razvrsti po pomembnosti z oznako od 1 – 5: najpomembnejše ima oznako 1, najmanj pomembno s 5. Opravila, ki lahko počakajo, preloži na kasnejši čas, naslednji dan, mogoče celo naslednji teden. Stres bo takoj manjši.

 

  1. Opusti slabe navade.
    Odlašanje je ena najpogostejših slabih navad, ki ji občasno podleže skoraj vsak. Odlašamo opravila, ki se nam upirajo, ki so nam težka, ki nam niso najbolj pri srcu. Sama v izogib odlašanju uporabljam načelo ‘pojej živo žabo’ – najprej naredim prav tisto, kar se mi najbolj upira. Ko je delo opravljeno, imam občutek, da vse drugo steče samo od sebe. Pomaga tudi, če nalogo ‘razbijem’ na več manjših in se je lotim po kosih.

 

  1. Obvladaj tatove časa.
    Sodobna tehnologija nam lahko zelo olajša delo, po drugi strani pa nam tudi ukrade veliko časa. Klik na zanimivo novico na internetu, pa še na drugo, klik na Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – minute se kar seštevajo.
    Načrtuj si digitalne premore v teku dneva: odloži oz. ugasni mobilni telefon, izklopi internet in se osredotoči na opravilo. Razen če ne rešuješ življenj, lahko klic vrneš takrat, ko opraviš svoje delo.
    Neskončni sestanki in telefonski klici – no ja, razmisli tudi o tem, ker niso najbolj produktivni.

 

  1. Ne bodi perfekcionist.
    Včasih izgubljamo čas s podrobnostmi in s tem porabimo več časa, kot je potrebno, pogosto pa na koncu tega nihče ne opazi. Ne bodi preveč zahteven-a do sebe, predvsem pa ne izgubljaj časa po nepotrebnem. Psihologi pravijo, da je perfekcionizem v bistvu strah pred kritiko.

 

  1. Vprašaj za pomoč.
    Ne boj se vprašati za pomoč – ljudje radi pomagajo. Vprašaj za pomoč takrat, ko ne zmoreš opraviti vsega ali ko veš, da ima nekdo znanje in izkušnje, ki ti lahko pomagajo pri tvojem delu. Če si želiš nasvet osebe, ki jo ceniš, jo kontaktiraj in vprašaj za pomoč. Pri organizaciji časa si lahko pomagaš tudi tako, da se pri razvažanju otrok na razne dejavnosti povežeš z drugimi starši – enkrat pelje eden, drugič drugi – to ti lahko prihrani precej časa. Če se utapljaš v gospodinjskih opravilih, vprašaj za pomoč partnerja, vključi otroke – mogoče prvič ne bo narejeno vse tako, kot bi naredila-a ti, ampak s tem bodo pridobili dragocene izkušnje za življenje.

 

  1. Nauči se reči NE.
    Nekateri ljudje imajo v naravi, da radi pomagajo in jim je težko reči ‘ne’. Če imaš zaradi tega vedno več obveznosti in ostajaš v službi do večera, medtem ko so tvoji sodelavci že zdavnaj doma ali na pijači s prijatelji, potem se moraš naučiti reči NE. To lahko storiš nadvse vljudno in s tem nikogar ne užališ. Če ti šef postavi nemogoč rok za izvedbo določene naloge, potem mu to povej in se dogovori za sprejemljiv rok, do katerega lahko kvalitetno opraviš svoje delo npr. ” Tega se lahko lotim v sredo”.

 

Ne bodi preveč zahteven-a do sebe. Dan ima le 24 ur. Vprašaj se, kaj ti je v tem trenutku najbolj pomembno, čemu želiš nameniti več časa in česa se želiš razbremeniti. Z boljšo organizacijo časa bo tvoj dan bolje izkoriščen, v njem pa se bo našel tudi več čas zate in vse, kar te izpolnjuje. Tvoje zadovoljstvo bo večje in lažje se boš soočil-a z izzivi, ki ti jih prinaša življenje.

 

———————————-

 

Maja Golob je mama dveh otrok, žena, uspešna podjetnica in predavateljica ter avtorica knjižne uspešnice Ne čakaj na vikend, ki je navdušila že tisoče bralcev. V njej odkrito spregovori o izzivih usklajevanja obveznosti v službi in doma, s katerimi se v hitrem tempu življenja sooča večina izmed nas, a si o njih ne upamo spregovoriti na glas. Na lastnem primeru pokaže, da je z voljo in spremembami v načinu življenja mogoče živeti bolje ter kako najti smisel in vztrajati tudi takrat, ko ne gre vse po načrtih. Svoje 25-letne izkušnje iz vodenja, marketinga, prodaje in osebne rasti deli kot svetovalka v podjetjih, na delavnicah, predavanjih, kjer udeležence z izzivi spodbuja, da prisluhnejo sebi in se s točke, na kateri se v življenju nahajajo, premaknejo proti življenju, po katerem hrepenijo.

«
»